Młyn Wiedzy z ofertą na kolejne półrocze

06 Gru Młyn Wiedzy z ofertą na kolejne półrocze

Warsztaty dla przedszkolaków i uczniów, zajęcia w specjalistycznych laboratoriach, tematyczna ścieżka zwiedzania i zwiedzanie interaktywnych wystaw – to propozycje Centrum Nowoczesności Młyn Wiedzy na drugie półrocze roku szkolnego 2018/2019.

– Zachęcamy do jak najszybszej rezerwacji wybranego tematu zajęć czy zwiedzania. Znalezienie wolnego terminu w marcu czy kwietniu na maj lub czerwiec często graniczy z cudem – mówi Marcin Centkowski, rzecznik Młyna Wiedzy.

Centrum nauki dla przedszkolaków

Dla najmłodszych centrum nauki przygotowało 4 zajęcia, które poświęcone są matematyce, poznawaniu różnorodnych środków transportu, siedmiu cudów świata oraz laboratorium biologa, chemika i fizyka. Przedszkolaki uczestniczą w interaktywnych zajęciach w pracowni kreatywnej “przeBUDOWA”, a w przestrzeni sali warsztatowej mogą przeprowadzić swoje pierwsze doświadczenia.

Młyn Wiedzy dla uczniów

Na uczniów szkół podstawowych czekają warsztaty oraz zajęcia w pracowniach. Dla uczniów kl. 1-6 szkoły podstawowej przygotowano zajęcia “W różnorodności siła” i “O! Sole!”. – Pierwsze poświęcone są różnorodności organizmów, która jest warunkiem przetrwania człowieka. W trakcie drugich zajęć, wspólnie z uczestnikami, przyjrzymy się gigantycznej grupie związków chemicznych jaką są sole – wyjaśnia Marcin Centkowski. Uczniowie kl. 4-8 będą mogli poznać tajniki gier losowych oraz utrwalić pojęcia związane z rachunkiem prawdopodobieństwa na warsztatach “Fortuna w Las Vegas”. Te zajęcia adresowane są również do uczniów gimnazjum.

W pracowni biologicznej uczniowie mogą uczestniczyć w zajęciach: “Rośliny od środka” (kl. 4-8 SP, 3 gim.), “Właściwości białek i aminokwasów” (kl. 7-8 SP, 3 gim., ponadgim.) oraz”Izolacja i rozdział elektroforetyczny genomowego DNA” (kl. 7-8 SP, 3 gim., ponadgim.).Podczas laboratorium “Rośliny od środka” uczniowie sprawdzą wygląd, budowę różnych typów komórek i tkanek. Nauczą się obsługi mikroskopu i samodzielnie przygotowują preparaty. Zobaczą przekroje łodyg i liści, miękisz i epidermę. Celem zajęć poświęconych białkom i aminokwasom jest poznanie właściwości wybranych organicznych związków chemicznych różnego pochodzenia. – Uczniowie przeprowadzą specyficzne reakcje barwne, które mogą służyć do ich wykrywania i oznaczania. Sprawdzą rozpuszczalność wybranych białek w wodzie i innych roztworach. Odkryją zdolność białek do renaturacji, a ponadto przetestują czynniki wywołujące nieodwracalną denaturację,  która czyni białko nieaktywnym biologicznie – tłumaczy Karol Stawski, opiekun pracowni biologicznej. – Ze względu na fakt, że materiał genetyczny jest ukryty głęboko w komórce, podczas zajęć poświęconych DNA, zastosujemy odpowiednią metodę, która doprowadzi do zniszczenia jej struktur z jednoczesną ochroną DNA przed degradacją. W celu rozdziału i wizualizacji  uzyskanych cząsteczek przeprowadzimy elektroforezę w żelu agarowym. Technika ta jest powszechna w takich eksperymentach biologii molekularnej jak: sekwencjonowanie, foot-printing, analizy produktów PCR – mówi Karol Stawski.

W pracowni fizycznej przygotowano dwa tematy laboratoriów: “Termiczny szok” (kl. 6-8 SP, 3 gim.) i “Z notatnika doświadczalnika” (kl. 7-8 SP, 3 gim., ponadgim.). Podczas pierwszych zajęć uczestnicy wcielą się w role pracowników Polskiego Instytutu Termodynamiki, których zadaniem będzie zbadanie w jaki sposób ludzki organizm odczuwa temperaturę. A wszystko po to, aby Światowa Agencja Kosmiczna mogła wysłać człowieka na planetę w innym układzie słonecznym. W trakcie dwugodzinnych zajęć “Z notatnika doświadczalnika” uczniowie przeprowadzą doświadczenia, które pomogą im lepiej zrozumieć zagadnienia związane z fizyką dźwięku, optyką geometryczną, prądem elektrycznym i ruchem harmonicznym. Celem zajęć będzie przede wszystkim zapoznanie uczniów z metodologią procesu badawczego. – Zwrócona zostanie również uwaga na rolę modelu fizycznego w naukach przyrodniczych. Uczniowie sprawdzą jak bardzo różni się model od jego rzeczywistego odpowiednika, a także spróbują znaleźć granice stosowalności różnych modeli fizycznych – wyjaśnia Piotr Zieliński, opiekun pracowni fizycznej.

W ofercie Centrum Nowoczesności Młyn Wiedzy znalazła się również tematyczna ścieżka zwiedzania na wystawie “Kalejdoskop”, zwiedzanie interaktywnych wystaw oraz zwiedzanie z przewodnikiem.

Szczegółowe opisy zajęć są dostępne na stronie internetowej Centrum Nowoczesności Młyn Wiedzy.

Zwiedzanie wystaw jest dostępne od wtorku do piątku w godz. 9:00-12:00 i 12:00-15:00. Warsztaty odbywają się od wtorku do piątku w godz. 9:00-10:00 i 11:00-12:00. Zajęcia w specjalistycznych pracowniach od wtorku do piątku w godz. 9:00-10:00 i 11:00-12:00 (godzinne pracownie) oraz 9:00-11:00 (pracownie 120-minutowe).

Bilety na zajęcia można kupić w kasach Młyna Wiedzy oraz poprzez elektroniczny system sprzedaży online.



Pomoc | Polityka cookies | Polityka Prywatności i Regulamin | Redakcja | Wykonano dla: Województwo Kujawsko-Pomorskie

INSTYTUCJE WSPIERAJĄCE

Licznik odwiedzin:

319,753